مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد
سرخط خبرها

هشدار محققان: احتمال افزایش دمای ۳ درجه‌ای زمین وجود دارد

  • کد خبر: ۱۶۸۲۱۱
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
  • ۲
هشدار محققان: احتمال افزایش دمای ۳ درجه‌ای زمین وجود دارد
محققان دانشگاه فناوری چالمرز و دانشگاه لوند سوئد به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل سرعت پایین حذف تدریجی انرژی زغال‌سنگ، جهان به سمت افزایش دمای ۲.۵ تا ۳ درجه سانتی‌گراد پیش می‌رود؛ یعنی فراتر از هدف ۲ درجه‌ای توافق‌نامه پاریس.

شهرآرانیوز - این مطالعه نشان می‌دهد که اگر کشورها، به‌ویژه مصرف‌کنندگان اصلی زغال‌سنگ (چین و هند)، روند حذف تدریجی زغال‌سنگ را تسریع بخشند، افزایش گرمایش جهانی همچنان می‌تواند به ۲ درجه محدود شود، اما سناریو‌های واقع‌بینانه محققان نشان می‌دهد که این امر به دلیل تعهدات ناکافی کشور‌ها و درگیری‌های ژئوپلیتیکی دور از انتظار است.  

به نظر می‌رسد هدف کاهش گرمایش جهانی به حداکثر ۲ درجه که در توافقنامه پاریس تعیین شده است، محقق نشود، زیرا وضعیت فعلی حاکی از افزایش احتمالی دمای ۲.۵-۳ درجه است. با این وجود، هنوز هم می‌توان از این افزایش گرمای جهانی جلوگیری کرد. در مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه صنعتی چالمرز و دانشگاه لوند در سوئد شواهدی برای این امر نشان داده شده است.

اینکه همچنان کشور‌های بیشتر‌ی متعهد می‌شوند زغال سنگ را از سیستم‌های انرژی خود حذف کنند، اتفاق مثبتی است، اما متأسفانه تعهدات آن‌ها به اندازه کافی قوی نیست. آل چرپ، استاد مؤسسه بین‌المللی اقتصاد محیطی صنعتی در دانشگاه لوند، می‌گوید اگر می‌خواهیم شانسمان را برای رسیدن به هدف ۲ درجه‌ای افزایش دهیم، باید حذف تدریجی زغال‌سنگ سریع‌تر اتفاق بیفتد.

چین و هند باید مصرف زغال سنگ را به تدریج حذف کنند

برای نگه‌داشتن افزایش دمای جهان زیر ۲ درجه، حذف تدریجی زغال سنگ ضروری است. در مطالعه‌ای که برنامه تحقیقاتی Mistra Electrification انجام داده است، گروهی از محققان تعهدات ۷۲ کشور را برای حذف تدریجی استفاده از زغال سنگ تا سال ۲۰۲۲-۲۰۵۰ تجزیه و تحلیل کردند.

در بهترین حالت، محققان می‌گویند این امکان وجود دارد که افزایش دما حوالی ۲ درجه باقی بماند. اما این فرض درصورتی محقق می‌شود که چین و هند در عرض پنج سال شروع به حذف تدریجی استفاده از زغال سنگ کنند. همچنین این حذف تدریجی باید به همان سرعتی باشد که در بریتانیا بوده است. بریتانیا بین کشور‌های دنیا سریعترین برنامه حذف زغال سنگ را دارد.  

احتمال افزایش دمای زمین تا ۳ درجه وجود دارد

این گروه پژوهشی همچنین سناریو‌هایی را تهیه کرده است که آن‌ها را واقعی‌ترین سناریو‌ها می‌داند. این سناریو‌ها نشان می‌دهد که زمین در حال حرکت به سمت گرمایش جهانی ۲.۵-۳ درجه است. جسیکا جول، دانشیار بخش تئوری منابع فیزیکی در دانشگاه فناوری چالمرز، می‌گوید: تعهدات کشور‌ها حتی در میان بلندپروازترین کشور‌ها نیز کافی نیست. علاوه بر این، جنگ روسیه و اوکراین ممکن است مانع از حذف تدریجی زغال سنگ در برخی کشور‌ها شود.» سیاست‌های بین المللی باید این نابرابری‌ها را ازبین ببرد یا برنامه‌ای برای هماهنگی کشورها ارائه دهد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
2
جنایتکارانی که با افکار مخرب و اتش زدن جنگلها در سراسر جهان و چاههای نفت منطقه و وارد کردن گاز متان و استفاده از سوختهای مازوت و ذغالسنگ بجای سوختهای پاک و سوختن زباله ها بجای بازیافت موجب گرم شدن زمین میشوند تا براساس توافق پاریس بتوانند از کشورهای غربی بابت اسیب کاهش بارندگی به کشورهای فقیر پول بگیرند و ورود سیل اسا و غیرمجاز افراد خطرناک را به این کشورها توجیه کنند و زمینه انقراض تمدن غرب را فراهم کنند، اسیبهایی به طبیعت و بشریت میزنند که هرگز قابل جبران نیستند زمستانهای سرد و بی باران و تابستانهای بشدت گرم، و کاهش بارندگی و کمبود اب تهدید جدی برای بسیاری از مناطق جهان خواهد بود. با ذوب یخچالهای قطبی، فاجعه گرمایش زمین و کویری شدن اب و هوای زمین برای قرنها ادامه خواهد یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
0
0
کاهش بارندگی بدلیل افزایش مصرف انرژی و گرم شدن هوا اجتناب ناپذیر است. افزایش مصرف انرژی با میزان جمعیت و سطح رفاه و صنعت ارتباط مستقیم دارد. سطح ابهای زیرزمینی که طی میلیاردها سال تشکیل شده اند، بسرعت درحال سقوط است. از زمان اتش سوزیهای عمدی جنگلها و چاههای نفت و گاز گلخانه ای متان(گاز شهری) که موجب افزایش شدید دما شده، زمین بسوی اب و هوای کویری با زمستانهای سرد و کم باران و تابستانهای بشدت داغ پبش میرود و تا زمانیکه پوشش سبز بحالت اولیه برنگردد، کاهش نزولات اسمانی و بحران کم ابی اجتناب ناپذیر است. ذوب یخهای قطبی که نقش مهمی در انعکاس نور خورشید به اسمان دارند، شدت گرم شدن زمین را افزایش میدهد. گرم شدن هوا موجب افزایش بخار اب و خروج گازکربنیک حل شده در اب دریاها میشود که هردو اثر گلخانه ای دارند. فاضلاب تصفیه شده شهری میتواند در بخشهای کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. در ایام کرونا، مصرف اب بشکل غیرضروری بشدت افزایش یافت. گسترش غیراصولی شهرها که موجب افزایش مصرف انرژی میشود، از عوامل مهم در افزایش دمای زمین است. حکومت ایران در هیاهوی فتح جهان فرصت برنامه ریزی و تخصیص هزینه ندارد و بدنبال مدیریت بحرانها با حداقل هزینه است نه جلوگیری از انها.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->